Nějak bylo, nějak bude

Z deníku Jane
12. ledna 2005

ochota prodavaček v c&a

aneb náš zákazník, náš pán (?)



když sem blahý paměti pracovala před mnoha a mnoha lety jako prodavačka — brigádnice u marks&spencer, nabyla sem milného dojmu, že obchody se o svoje zákazníky staraj tak, aby jim pokud možno nic nechybělo.

jakmile dorazil zákazník = potenciální kupec, prodavačka k němu přistoupila, nabídla kvalifikovanou pomoc, když zákazník špatně odhad svojí velikost, nebo zatoužil po jiný barvě světříku, prodavačka letěla jak šíp přes celej obchod, jen aby donesla zákazníkovi, co si žádá.

když si zákazník nabral spoustu oblečení do kabinky, a pak si vybral jeden kousek, prodavačka se na ěnho mile usmála, vybranou věc odnesla k pokladně a věci nevybraný odložila na speciální stojan a ve chvilkách, kdy se zrovna ochotně nevěnovala jiným zákazníkům, obleční odnesla zpátky do prodeje, aby se tim zákazník sám nemusel zdržovat.

tak nějak sem myslela, že je to normální.
nikoli!

nejhorším příkladem za všechny je C&A.
vybrala sem si tam několik kusů oblečení, ozkoušela, nic se mi nelíbilo, tak sem odložila na stojan, kterej sem myslela, že je tam k těm účelům přistavenej (a on tam taky k těm účelům je. jestli vám ale bude dovoleno ho využít nebo ne, asi záleží na tom, jak líný sou tam ten den prodavačky), a jen sem stačila udělat dva kroky, už sem slyšela:

"no slečno...to si snad odneste, prosim vás.."
"?"

no...nejsem asertivní, tak sem se nehádala. ale zase sem pospíchala, takže sem prostě vzala ramínka a píchla je na nejbližší stojan za rohem, prostě někam, kam věci vůbec nepatřily.

mimochodem — spousta zákazníku c&a si stěžuje na nepřehlednost a nepořádek. čim to asi bude?

to by byla jedna epizodka.

druhá, která mě neméně vytočila, následuje:

řekla sem si chci si koupit košili. doputovala sem opět až do c&a, kde sem po půl hodině hledání našla něco, co se mi vážně líbilo. vzala sem svojí obvyklou velikost a šla do kabinky.

jistě víte, že je teď zima, takže sem odložila postupně: kabát, svetr, tričko, navíc sem s sebou měla x tašek, protože bylo zrovna mezi vánocema — byla sem ověšená jak vánoční stromeček.

ozkoušela sem košili a voila...nebylo to špatný. kdyby nebyla jiná velikost, snad bych si jí i koupila. ale protože sem věděla, že na stojanu byla i o číslo menší, zdálo se mi, že to by mohlo vypadat líp. nj...jenže...to se mám zase oblíkat, nabrat všechny ty tašky, jít přes půl obchodu a pak se zase svlíkat? :/
to se mi nechtělo.

udělala sem teda jedinou logickou věc, která mě napadla.

vykoukla sem z kabinky a došla k prodavačce okounějící poblíž.

"dobrý den, nezlobte se, mohla byste mi, prosím vás, donést tuhle košili o číslo menší?" snažila sem se o maximální zdvořilost

koukala na mě jak myš z brázdy, až se konečně zmohla na slovo
"ale tohle my tady neděláme.."

"hmmm.....aha.." koukla sem směrem ke "svojí" kabince na hory tašek a oblečení

"a mohla byste teda, prosím, aspoň koukat tam na tu kabinku, aby mi někdo něco nevzal....já si tam dojdu sama..."

no ten její pohled bych vám přála vidět...koukala jak tele na nový vrata. asi přemejšlela, jak moc jí to bude nebo nebude obtěžovat. vzhledem k tomu, že mi vlak jel za půl hodiny, bych uvítala rychlejší rozhodovací procesy, leč nedočkala sem se. rozhodla sem teda sama

"no tak nic..moc vám děkuju"

šla sem do kabinky, sundala košili, oblíkla svoje věci, pobrala tašky a šla pryč (cestou sem samozřejmě umístila košili na původní stojan, protože sem nechtěla slečnu prodavačku příliš obtěžovat).

takže takhle se vydělává a takhle se slouží zákazníkům? snad sem toho tolik nechtěla. navíc ta košila stála tisíc korun, takže se trochu snažit mohla. míň bych se její neochotě možná divila, kdyby šlo o triko za stopáďo.

Komentáře

teda, ty snad máš na lidi extrémní pech...
na nákup košile doporučuju Promod, košile tam maj úžasný, ochotný prodavačky jsem tam potkala vždycky a stojan na odložení věcí, který nechceš, tam měli taky vždycky, takže... zkus to:o))
Na to existuje jedinej lék. Příště nakupuj jinde a když tohle bude dělat dost lidí, tak si začnou dávat pozor
nedá mi to, abych se nezeptal ... tak proč tam, pro boha, nakupuješ? kdyby se ke mně takhle někde zkusili zachovat, už ode mne neuvidí nikdy ani padesátník ... jinak si je totiž nevychováme.
Jak říká Karmi: to bude ksichtem. Do C&A nechodím. Je to pro mě nepřehledný a nikdy jsem tam nezahlédl nikoho z obsluhy.

Když jdu nakupovat sám, přijdu do obchodu, oslovím první prodavačku, řeknu jí, co bych asitak potřeboval, ona mě dovede ke stojanům, řekne mi velikost, odnese věci ke kabince, řekne mi, jestli mi sedí, případně skočí pro jinou velikost, pak odnese zboží k pokladně, nacpe věci do tašek a podrží mi dveře při odchodu. Co se děje s tím, co nekupuju, to vážně nevím. ;-)
to jarmilka:
promod? mno...proč já tam vlastně nechodim....nemaj oni tam nějak draho? já vim, že už sem tam několikrát nakukovala, ale nemužu si uvědomit, proč tam vlastně nechodim.
chodila sem do jednoho naprosto úžasnýho obchodu - KappAhl, měli tam super věci i hodný lidi, ale bohužel nám ho v praze zrušili a asi uplně dočista dočista :(
to anjin:
víš proč?
protože:
1) sem konzervativní a sem chodim už možná tak šest let plus mínus. prostě od doby, kyd to otevřeli.
2) když tam člověk hrábne, daj se najít hezký věci za přijatelnou cenu. hlavně ta přijatelná cena hraje velkou roli, protože si fakt nechci kupovat svetr za 2 000, když ho můžu mít za 800.
3) chodim nakupovat hlavně do těch velkejch obch. center, kde je obchodů s oblečením několik a když už du kolem, bylo by mi líto to vynechat, co když tam maj zrovna něco super.
to =M=:
ale ta čepice je z c&a :P
a ten druhej odstavec......kecáš :-*
Jo, a ten kabat za ctyri litry, co mi byl velkej, a nikdo me na to neupozornil, ten je taky z C&A.

A ten druhej odstavec? Chodim do obchodu mimo ty velke domy s mnoha nablyskanymi obchody, do mist, kde neni narvano a moc lidi se jim tam asi neprostrida, takze nekdy se o me staraji treba i dve prodavacky, protoze jsem v obchode skoro sam.

Je ale zase pravda, ze ja do obchodu chodim, protoze chci neco koupit, ne ze se chci podivat, co maji. ;-*
náhodou...já du do obchodu taky proto, že chci něco koupit. nejdřiv se ale musim podivat, co maji, a jestli jinde nemaji něco lepšího.
už se těšim, až pudem na ten slibovanej nákup spolu :)
Jo, jo, to znám! Fakt je nejlepší do toho obchodu už nikdy ani nevkročit..a když už, tak v létě, kdy člověk nesvlíká tolik vrstev:o))
no je pravda, že v Promodu zrovna levno neni, ale zase tam dosta často mívaj slevy a ty jsou více než sympatické:o)) ale musíš vychytat začátek slev, aby to nebylo moc probraný...
Díky slohové úpravě a gramatickým chybám autorky mi ten blábol dělal problém dočíst až do konce! Příšernost!!!!
A dle zkušeností autorky lze usuzovat, že byla poprvé ve větším obchodě, když se diví přístupu některých prodavaček! :-))
naštěstí máme demokracii a nikdo vás nenutí moje články číst. nebo snad ano? příšernost!!!!
no to je super ze jsem narazil alespon na tento clanek,ja jsem totiz dneska v CA byl reklamovat nebo vratit v ramci nabidky do 30ti dnu bundu a neuspel jsem.Bundu jsem zakoupil pred 5ti dny a nevsiml jsem si ze na okraji kapes je to spatne sesite a tak se to tam zacalo parat a u obou kapes na stejnem miste.Bundu jsem tedy donesl do obchodu na cernem moste a zacal nelitostny boj s pani sefovou Simonou Cejkovou.Takze reklamaci mi vezmou na posouzeni do 30ti dnu kde posoudi jestli jsem to neposkodil ja sam,ale napred musim bundu nechat vycistit,namitka ze je koupena pred 5ti dny a nenosena nepomohla.Tak jsem chtel vyuzit moznost vratit zbozi do 30ti dnu,to pry neni mozne protoze bunda jiz byla nosena,posoudila to sama vedouci p. Cejkova ze vzdalenosti 1.5 metru pres pult.Jeste nejakou dobu jsme se dohadovali ale protoze to nemelo cenu,odesel jsem.Vysmata jak mraky mi odpovedela ze si stezovat muzu,bylo mi jasne ze ma dobre mistecko a nic ji nemuze ohrozit.Evidentne to nechtela vubec resit a rychle se zbavit problemu,snad dostane tento mesic premie za nulovou reklamaci.Co se tyce prodavacek je to des a bida,vubec si jich nevsimam a radeji po nich nic nechci,ale opravdu me prekvapil a vydesil pristup a jednani vedouci,to by melo mit nejakou uroven.Pro me a moji rodinu a me pratele tento obchod do konce zivota skoncil.
tak vracet jsem ještě nic nezkoušela. znám jednu takovou vychytralou, která opatrně vyvlíkne nastřelovací cenovku a věci v klidu nosí. pokud se něco do třiceti dnů objeví, tak to v klidu vypere a vrátí (samozřejmě zpět navlékne nastřelovací cenovku). bez problémů.
tim ale neřikám, že je to správný přístup!

a co ty? cenovka byla odstřihnutá? v tom případě chápu, že vrácení nechtěli uznat. ale ať tak nebo tak... už se bohužel vytrácí baťovské heslo - náš zákazník, náš pán.
Tak ja se dnes chystám zreklamovat baleriny, ktere jsou totalne roztrhane a znicene po 3 mesicich. To asi ani nemám šnaci co? :D No asi zo zkusim na Václaváku a dám vám vědet :D

Přidat komentář

  • Deníček Jane Doe používá webhosting Pueblo.
  • TOPlist

  • Bloguje.cz