Nějak bylo, nějak bude

Z deníku Jane
20. ledna 2005

poprvé v práci

poprvé v práci?

pro začátek bych jen ráda napsala, že to, co teď dělám, nepokládám za práci

a co že to teda vlastně dělám?
začala sem zase učit děti angličtinu.

a jaké že sou postřehy po prvním pracovním dnu?


1. hodina

děti běhaly po chodbě, pak utichly a ke mně do třídy se ozývalo jen tlumené

„už tam je…“

šla sem se podívat, co je to tam za výtečníky

„vy dete na angličtinu? tak poďtě dovnitř :)“

třída se dostavila skoro v plným počtu až na jakýhosi filipa a jakási kristýna se pak hlásila a že prej

„já mám filipovi donýst úkoly z angičtiny“

a já se cítila provinile, že jim žádnej úkol nedám :(

povídali sme si. překvapilo mě, že neuměj říct pomalu ani „my name is“. překvapilo mě, že ve třídě není tabule a já jim tim pádem nemůžu nic napsat ani nakreslit. překvapilo mě, že se mě asi bojej.
no budiž…sou mi asi do pasu. ale proto sem se celou dobu snažila sedět!

jedno z těch děcek je totálně kouzelný. menuje se eliška a chci jí domů! je to tmavovlasá princezna s hnědejma obrovskejma očkama. psala sem někde, že by mi nevadilo mít chlapečka? no nevadilo, ale chci holčičku. chci elišku!
k vánocům dostala penál s koníkama…

pak sme zpívali (konečně se mi hodí, že umim hrát na klavír) a taky hráli tu hru při london bridge is falling down, co se hraje jako ta hra při zlatá brána otevřená. moc se jim to líbilo. asi se jim líbilo, že se u toho můžou válet po zemi.

jako trest těm ukecanejm sem chtěla dát, že budou muset ležet pod kulečníkovým stolem. ale pak se přihlásil ten nejukecanější

„jane…já chci, já chci!!!“

budu si to muset ještě promyslet…

2. hodina

dofuněla ke mně holčička s výraznou nadváhou a podivným ménem (bohdana). sedla si na jediný místo vedle mě. podívala sem se na ní překvapeně.
ona se na mě podívala popuzeně, sebrala si věci a sedla si o kus dál..
nechtěla sem jí vyhánět :(

„pančelko…já sem vám chtěla něco koupit“ hnala se pak ke mně, když sem zapsala do třídnice
„ale úplatky já přijímat nesmim…“ bránila sem se zbytečně

mám pocit, že bohdana je vlezlá šprtka, a že jí nebudu mít ráda :/

jedna slečna, menuje se oxana, si dělala výpisky na referát o severní americe. když sem se jí zeptala, proč to dělá, vypadala zaraženě. řekla sem jí, ať klidně pokračuje. vypadala potěšeně. a pak sem řekla, že až to dodělá, tak nám ostatním poví, o čem to bylo — anglicky samozřejmě. tvářila se vyděšeně. no co…učí se anglicky už pět let.

3. hodina

přišly jen tři děti. zeptala sem se dvou holek, jak se menujou a zapsala do třídnice. kluk se mě ptal, jestli jeho se ptát nebudu. řekla sem, že nikoli, že předpokládám, že je jakub – jedinej kluk ve třídě, že si myslim, že holku od kluka ještě poznám.
moc je to rozesmálo.
zjistila sem, e po půl roce angličtiny uměj říct jen
my name is…
i live in…
my hobbys are… a ještě půlku těch koníčků neuměj pomenovat a nevědi, co je to množný číslo.
panebože, jak je tohle možný?
noco…bude to asi moje nejoblíbenější skupina, protože jak řek =M=: „jo..budeš tam mít nejlepší zpětnou vazbu“

já bych to řekla asi tak:
budu vědět, že to, co uměj, je to, co sem je naučila. a to se mi moc líbí.

taky nás přišla natáčet zatáčkovská televize. nebyla sem učesaná a měla sem holý záda :/. navíc zrovna probíhala statická část hodiny. škoda :(. doufám, že mě neuvidí nikdo známej.
naopak jakub plakal, že zatáčkovskou tv nechytaj a jestli by mu to nemoh někdo nahrát a pak pučit. pokusim se.

domu sem přišla vyždímaná jako citron a chtělo se mi spát. kdybych =M= nemilovala pravou a upřímnou láskou, snad bych mu i napsala, ať už nejezdí. takhle sem se jen dala za dvě hoďky jakž takž dohromady, naladila úsměv a běžela ho uvítat na nádraží.


->653 slov podle wordu :)

Komentáře

ježišmarjá Jane, ty si úča !!!
noco...nějak si na chléb náš blablabla vydělat musim.
hlavně doufám, že to bude jen dočasný.
a vůbec? co máš proti pančelkám?
jedno z těch děcek je totálně kouzelný. menuje se eliška a chci jí domů! ? no a =M= to má spočítaný :-))))
Hej co mas proti pancelkam , pancelky jsou fajn aneb "18:36:26 efcik: sem dnes servala 5.A
18:36:30 conductoR: ja ais zitra ve skole budu spat
18:36:34 efcik: tak snad budou normalni zitra
18:37:05 conductoR: snad .. :)
18:37:09 efcik: snad no
18:37:14 efcik: kdyz tak znova je servu
18:37:19 efcik: se chovani obcas jak dementi
18:37:23 efcik: by jen rvali
18:37:31 efcik: a neda se s nima nic delat
"
já sem hodná a mám hodný děti :)
no ale když se budou chovat jako dementi, tak je seřvu, to zase jo!
džouns:
jak jako spočítaný? :-o
Ja jsem ji este rvat neslysel si to nedokazu predstavit :))
Mady chce Elišku domů, neřikala, že ji bude tahat i ke mně. ;-)
co podivného ti připadá na jménu Bohdana? Tohle se mě dotýká... :))) Bohdan
je to nedefinovatelně podivné!

ještěže se mi zasek pc při psaní první verze...tam sem to měla napsaný hůř :D
nechci raději vědět jak... :)))
tie deti z 3 hodiny co sa ucia pol roka toho vedia mozno este viac ako niektori moji spoluziaci v stvrtom rocniku na gymnaziu - ja som sa v skole nenaucil nic absolutne, tu trochu co viem tak mam z PC, filmov a jazykovych kurzov
na vš jsme udivili v angličtině, když ve druhém semestru zjistila že si nepamatujem nic z prvního a přesto nás to baví. byl to rok cca 81 a železná opona trvala ještě 8 let. dnes už jsem zdechlý si cokoliv z lekcí angličtiny zapamatovat až domů a hodil jsem dávno flintu do žita.
(když ti nebudou chtít pučit favourite child domů, můžeš učit tupé dospěláky - ale s nimi je opruz)
>>každý možná máme nějak posraný život, ale naštěstí se nejmenujem bohdana<<
2Jane - nic :o) ... moje máma byla. Soužka. Chovám úctu, místy až bázlivou. Buď prosím výjimka.
2=M= - impérium vrátilo úder moc hezky.
:o)))
to knox a "('o')"
to já vždycky žasnu, když vidim, že ty děti sou schopný říct po dvou a více letech aj ve škole akorát tak good morning, my name is, goodbye a někdy ani to ne. přitom je angličtina tak jednoduchá! nechápu, jakto,že učitelé nejsou schopný jí naučit.
pro mě je naopak nepřekonatelná němčina a to sme měli profesorku prvotřídní. jenže u nj je blbý to, že se to člověk fakt musí učit, musí při formování věty myslet na spoustu blbostí, gramatika je složitá. u aj se stačí naučit slovíčka a pak se nbát je použít. no a pár základních pravidel.
když chci něco říct anglicky, nemusim u toho vůbec myslet. prostě přepnu z čj na aj a je to. když chci říct něco německy...většinou nic neřeknu. možá tak:
entschuldigen sie mir bitte, aber sprechen sie englisch? :)
Tak Elišku chce jane...no nevím, ale chudáci rodičové, co budou bez své holčičky dělat? Musíš jim slíbit, že na ní budeš hodná a že se na ní budou moci někdy podívat:o))
oni maj ještě jednu holčičku - betynku :)
ta jim stačí
pančelko, a co jsou to ty "hobbys"? já mám mezi svými hobbies anglictinu, ale tohle slovicko jsem jeste neslysel ... ;)
no to je právě to, co uměj říct/napsat.
sem jim zadala za dú, ať napíšou, čim by se chtěli do budoucna aspoň orientačně zabejvat a objevilo se tam z gramatiky i množný číslo. je vidět, že studovat to hloubějc má i v angličtině svůj význam.
tak to jo, sorry ;)
já už jsem holt takovej prevít rejpavej ...

Přidat komentář

  • Deníček Jane Doe používá webhosting Pueblo.
  • TOPlist

  • Bloguje.cz