Nějak bylo, nějak bude

Z deníku Jane
15. prosince 2006

Když už jsme byli u těch parfémů...

tak tohle je docela vyčůraná ochcávačka

Obzvlášť toto je kouzelné:

UPOZORNĚNÍ: Účelem názvů námi nabízených výrobků je přiblížit zákazníkovi o jakou vůni se jedná. TOTO NENÍ ORIGINÁLNÍ (tzv. ZNAČKOVÝ) VÝROBEK, ale velmi podobná vůně od jiného výrobce. Výrobcem tohoto parfému je firma FM Group.

Komentáře

no aspon slusny, ze to takhle napisou (pokud to neni nede zahrabany.;))
neni, je to dokonce červeně. ale když je u všech voňavek \"vůně podobná...\" a pak najednou \"originální výroba\". jsou to vyčůránci :)
Mně to trochu připomíná pařížské Le musée du parfum na rue Scribe vedle Opéry. Tam vám taky pěkně odvypráví, jak se dělá parfém, a na konci prohlídky vás dovedou do obchodu, kde si můžete koupit \"napodobeniny\" slavných značek za třicet eur.

Jestli pojedete do Paříže, stavte se tam. Vstupné neplatíte, průvodce sice neumí česky, ;-) ale jestli vládnete jinými jazyky (já šel s Poláky a šlo to), stojí za to poslechnout si něco o tom, kolik kilo jasmínových květů je potřeba na obyčejnej pičifuk. (V neděli mají přes zimu zavřeno.)
v arabských zemích je tohle naprosto legální bussines - místo Armaniho koupíte \"Vítr Sahary\" o 1/4 levnějc než v Evropě a radost maj všichni :-)
no tak hlavně, že jsou všichni spokojený a přijde jim to vpořádku.
no a proč by nebylo - oni koneckonců na to upozorňují narozdíl od podomních prodavačů, kteří nabízejí trestě místo originálů...
mně to teda vpořádku nepřijde. to je jako pirátský cd a dvd, jako víc pruhů, víc adidas.
a tim, že to tam napíšou, mají bejt z obliga?

neni uplně košér, když firma založí svoje podnikání na výrobě \"vůních podobných...\"
Tady je vidět, že zas někdo dělá chytrého aniž by věděl, o čem vlastně mluví :)

Na zmiňovaných stránkách je všude jasně uvedené, že se nejedná o originální parfémy, takže v tom není nic nelegálního, nebo právně napadnutelného (to už by firma FM GROUP asi dávno neexistovala). Názvy značkových vůní jsou uváděné jen proto, aby si zákazník představil, jak to voní (těžko si něco objednáte, když nevíte jak to voní). To je jako kdyby jeden pekař dělal klasický rohlík a pekař naproti by ho musel dělat hranatý a zahnutý do S, aby nebyl podobný tomu odvedle? :) Kdybste věděli něco o výrobě komponentů parfémů, tak neplácáte nesmysly. Esence vyrábí jen několik málo firem a od nich je pak kupují „značkoví“ výrobci, kteří z nich míchají originální a drahé parfémy a stejně tak to dělá i FM Group, ale bez nutnosti platit za značku. Vůni jako takovou celkem logicky nelze nijak patentovat, takže v tom není žádný problém. Fakt nechápu, co to má společného s pirátskými CD a DVD, to je velký úlet :) Navíc i spousta značkových vůní si je vzájemně velmi podobná a to také nikdo neřeší jako něco špatného. K tomu Le musée du parfum - to je přesně ono. Parfumerie (např. francouzský Galimard) dělá esence z přírodních látek a míchá parfémy pro značkové výrobce parfémů a pak zároveň naprosto totožné vůně prodává pod svojí značkou (resp, nějakým číslem) ve svém vzorkovém obchodě - a nikomu to nepřijde nenormální, nebo nezákonné. Je to prostě u parfémů zcela normální a běžné (ovšem asi ne pro některé čecháčky). Takže asi tolik k tématu.

Jinak děkuji za reklamu, např. dnes díky ní stoupnul prodej parfémů FM GROUP asi dvojnásobně (evidentně spousta lidí má jiný pohled na věc než Vy. Takže jen tak dál ;)
Pane Castko, tak co se durdite, kdyz prodeje stoupaji. Mimochodem to, ze se prodavaji parfemy, ktere voni stejne, je v poradku, ale to, ze je nekdo oznacuje za vuni podobnou XY uz v poradku tak docela neni. Nejde o to, aby pekar odvedle vyrabel hranaty rohliky, ale o to, aby netvrdil, ze jsou podobne tem od prvniho pekare...
A co mi prijde uplne nejmene fer, ze FM group prodava krome tech podobnych i originalni. Jsem ale optimista a tak verim, ze je natolik ferova a pravidel dbala, ze je zbozi mozne bez udani duvodu vratit jako z kazdeho zasilkove obchodu.

A Jane, omlouvam se, jestli jsem mozna neco rozpoutal....
to jakub: Já se nedurdím, jen se bráním poněkud pomlouvačným řečem, které zde autorka vede, aniž by znala podstatu věci :) Proč by to nebylo v pořádku, když podobné (neřku-li totožné) opravdu jsou? Je to jen porovnání výrobků, na tom není nic špatného. Třeba profejci mobilních telefonů na svých stránkách umožňují porovnat vzájemně různé typy (značky mobilů) ... je v tom rozdíl?
Firma FM GROUP prodává pouze své výrobky (mj. i své vlastní parfémy, které se ničemu nepodobají, ale jsou originální), uvedený obchod však není firmy FM GROUP (ta žádné e-obchody neprovozuje), ale můj ... v obchodě prodávám parfémy nejrůznějších značek, mimo jiné právě i FM GROUP ... co je na tom špatného? Je to výrobce jako každý jiný.

Zboží při dodržení všech zákonem stanovených podmínek samozřejmě vrátit lze, stejně jako v libovolném jiném e-shopu. Nicméně prodávané zboží je natolik kvalitní, že této možnosti zatím nikdo nevyužil, což také o jistém svědčí.
Pane Částko, na čecháčkovství máme jiný pohled, stejně jako na spoustu jiných věcí.
Svými argumenty jste mě nepřesvědčil, ani jste mi nevysvětlil, proč to, co si já myslím, není správně, nebo opodstatněné. Další diskuze by nejspíš byla ztrátou času, protože já využívání cizí značky pro propagaci vlastních výrobků považovat za normální opravdu nikdy nebudu.

Hodně štěstí ve vašem podnikání. Doufám, že vám moje stránky do Vánoc přivedou ještě hodně zákazníků.
no ja nevim, pane castka, ale moje osobni zkusenost je takova, ze jakakoliv napodobenina parfemu je, pardon za vyraz, priserny picifuk a NIKDY to nevoni uplne stejne jako original a nikdy to taky uplne stejne dlouho nevydrzi. a pokud vim, tak vetsina firem vyrabejicich originalni a znackove parfemy si sve receptury hlida jako oko v hlave, takze pochybuju, ze by nejaky vyrobce esenci vedel, v jakem pomeru a co se do ktereho z tech parfemu dava. a jak sam pisete na vasich strankach o FM group, 4 procenta tam doplni sami ve svych tovarnach. a mozna prave o ty 4 procenta ve vysledku jde... za kvalitu jsem ochotna zaplatit a radsi nez nejaky levny \"fake\" si parfem koupim originalni. i kdyz smutne je, ze u nas jsou porad parfemy drazsi nez jinde ve svete, nemyslim se, ze poridit si znackovy parfem ve znackove kvalite je nejaky extra velky luxus. stoprocentne souhlasim s jane, je to vycurana ochcavacka a predem lituju ty, kteri vam na to skoci.
Jen dodám, že se v žádném případě NEJEDNÁ o mé výrobky, jsem jejich pouhý prodejce, takže Vaše výtky by měli směřovat spíše přímo k výrobci. Ve svém obchodě se při prodeji výrobků této firmy pouze řídím stanovenou firemní politikou FM GROUP (stejně jako další tisíce prodejců po celém světě), která zkrátka své výrobky propaguje takto, ať se to někomu zdá normální, či snad nikoli. A proč to dělám? Inu proto, že o tyto výrobky je nemalý zájem. Komu se to nezdá, nekoupí si je, kdo s tím nemá problém, vybere si.

Děkuji za přání a i Vám hezké Vánoce :)
Jane, tvuj doporucuji precist nasledujici, najdes tam predpokladam i tvuj zpusob argumentace: http://maly.blog.sme.sk/c/72147/Trvale-udrzitelna-krava.html
to je zajímavý článek. díky za něj.
zajímalo by mě, který ze způsobů argumentace bys mi přisoudil.

Co je špatného na tom, že se Jane nelíbí, že někdo prodává napodobeniny parfémů? Myslím, že má právo na svůj názor. Mně osobně se přitom vybavily Romky na Andělu... Takže ano, já s Jane vlastně souhlasím, tahle firma používá k sebepropagaci jména dobrých značek, což sice není trestné, ani nelegální, ale je to, řekněme si to upřímně, trik na zákazníka. Chápu, že se panu prodejci nelíbí, že několik z nás tenhle laciný trik prokoukne a skutečně se nehodlá nechat oblbnout lacinou napodobeninou a bude dále kupovat (u mě osobně vede Gucci Envy) osvědčené, byť dražší, výrobky. A taky budeme dál všechny okolo přesvědčovat, že udělají lépe, když budou volit originál namísto nápodoby. A budeme to klidně dělat na internetu. Protože to také není ilegální. Ale takový už je halt život. A trh.
A na dotaz, co to má společného s pirátskými CD a DVD - opravdu jen málo. Vhodnější příměr by byl natáčení coververzí (zpěvákem, který nemá žádné vlastní písně). Nikdy nejsou tak dobré jako originál, leckdo se na nich přiživí a také je to trik, jak získat dalšího posluchače. Jenomže většinou se rychle omrzí, neboť rostě nejsou tak dobré. Ukažte mi jednoho zpěváka, který tohle dokáže a není naprosto trapný. Většinou se takoví objevují jenom na show nižší úrovně, vesnických zábavách a podobných akcích.
Milá Lauro, dovolím si trochu oponovat. Nikde není dáno to, že tzv. \"originál\" musí být vždy lepší než \"coververze\". Ať se to týká vůně nebo písničky. Značka je pouze označení výrobku, ale nic jiného. Neznamená automaticky lepší kvalitu.
Já se ještě s nápodobou vyšší kvality než originál nesetkala, ty ano?
Ne, že by mě nebavilo číst jak se tu hádáte. \"Napodobeninám\" ve většině případů taky moc nedůvěřuji, ale u parfému FM group jsem se měla možnost přesvědčit. Jeden parfém od cacharrel mám doma v originální podobě a též v té \"napodobenině\" a buď jsem na tom opravdu špatně s čichem, nebo to voní stejně...a o délce působení vůně to vyjde nastejno také..
.... Laura - ukazuju Ti namátkou zpěváky/skupiny, které jsou rozhodně s coververzí lepší než originál (napřed uvádím originál, pak cover)Opus - Life is Life x Laibach -Leben ist Leben, The Commodores - Easy x Faith No More - Easy, The Leaves - Hey Joe x Jimmy Hendrix - Hey Joe, I Fought the Law - Bobby Fuller x I Fought the Law - The Clash, I Started a Joke - Bee Gees x I Started a Joke - Faith No More, Love Hurts - Everly Brothers x Love Hurts - Nazareth. za tím si stojím. howgh!
Přijďte si pohovořit o FM group na server lidé.cz http://forum.lide.cz/forum.fcgi?akce=forum_data&auth=&forum_ID=51187
Zdravím,
nedá mi se nepřipojit.
Nedávno jsem dostala nabýdku prodávat napodobeniny jedné nejmenované firmy. Líbilo se mi, že jsou parfémy tak levné a uvažovala jsem zda do toho půjdu. Když jsem se na netu informovala o co jde, přešla mě chuť. Ne proto, že by parfémy nevoněli (měla jsem možnost si k nim čichnout), ale proto, že...můj důvod je na konci mého příspěvku ;o)

Faktem zůstává, že se vůně nedají patentovat. Vyvstává tu však otázka proč tedy firmy, které dělají napodobeniny, nemají dost vlastní fantazie, aby pro své parfémi vymysleli originální název a omezují se na přirovnávání k těm známějším a dražším a přiřadí jim pouze číslo? Co tím asi sledují? Určitě to nebude pouze pro blaho zákazníka. Je to čirý obchodní boj (což je v pořádku)= legální, ale rozhodně NE MORÁLNÍ.

Toť asi vše. Jinak jsem vášnivou sběratelkou flakonů (originálních parfémů :o)) a to mě asi také ovlivňuje. Co s nima vlastně děláte po použití?
to Eči: No mě se ještě nikdy nestalo, že bych nějaký parfém vypotřeboval až do konce ... vždycky časem objevím něco lepšího, tak už jich mám doma víc než snesu a postupně ty co už sem se jich nabažil prodávám třeba na Aukru, ať dělají radost zase někomu jinému :o)
Eči: no já sem prodejcem FM Group parfémů ( http://www.e-parfemy.net ) a musím říct ze zkušeností, že o tyto parfémy je velký zájem a většina lidí spíše oželí ten krásný flakonek a koupí si tu samou vůni podstatně levněji. Na tom je postavena obchodní strategie firmy. A co je nenormálního na tom, že používá čísla parfémů místo názvů? Číslo je něco nenormálního? Narušuje, jak říkáte \"blaho zákazníka\"? To přece nemůže nikdo tvrdit. Takto si to firma zvolila a o důvodech můžeme spekulovat (např. že v číslech se lépe orientuje), ale rozhodně na číslech tom není nic špatného.
Petře, ono to asi vůbec neni o tom, že jí tam vadí čísla, ale o těch názvech originálů, který se uvádí hned za tim číslem :-)
Zdravím,
jen toliko, nepsala jsem neNORMÁLNÍ, ale neMORÁLNÍ (od slova morálka) :o)
Zdravím,
jen chci dodat, že jsem nenapsla ne - NORMÁLNÍ, ale ne - MORÁLNÍ, od slova MORÁLKA. ;O)
Ti co nejsou ochotni příjmat cokoliv jiného než to co si myslí sami, ať dále nečtou.
Ostatním to vysvětlím.

Všechny vůně co znáte, ať už v parfémech, deodorantech, osvěžovačích, avivážích nebo čemkoliv jiném, vyrábí německá firma DROM, která zaměstnává několik parfemistů na vymýšlení vůní kombinováním jednotlivých přísad. Takový parfemista si za jednu vymyšlenou vůni vezme obří balík prachů, ale zase musí mít naprosto unikátí nos.
Firma DROM tuhle vyrobenou vůni pak velkoobchodně vyrobí a prodává je neředěné v sudech. Neředěná sebelepší vůně ale děsně smrdí, protože je moc koncentrovaná.
Dál přichází řetězec, výrobce, který vyrobí flakonek, rozředí vůni podle tabulky parfemace (Parfém 15% - 30%, Parfémovaná voda (EDP) 8% - 15%, Toaletní voda (EDT) 4% - 8%, Kolínská voda (EDC) 3% - 5%), zabalí to celé do krabičky, zaplatí třeba nějakému módnímu návrháři nebo sportovní hvězdě za jméno a začne vyrábět reklamy - do televize, do časopisů atd.
Pak přichází maloobchodník, ten ve velkoskladu nakoupí hotové parfémy se jménem, doveze to do své parfumerie v centru města pokudmožno a tam to prodává za konečnou cenu.

Takže - v ceně parfému platíte provizi maloobchodníkovi, část ceny jde na reklamu, na ten drahý název, na nájem velkoskladů a něco taky samozřejmě musí jít té firmě co vyrobila flakonek a zabalila to.

FM Group je taky jednou z těch firem, jenom místo klasického obchodního řetězce volí jinou cestu. Flakonek je vyráběn sériově, tedy levněji, neplatí se za název, protože parfém se označí číslem, a neplatí se sklady, maloobchody, ani nic takového, protože koncový zákazník kupuje pokud možno rovnou z velkoskladu, někdy ještě přes MLM distributora, který si k ceně přidá vlastní provizi podle tabulek. Třeba klasický parfém z velkoskladu koupíte za 230 Kč, od distributora za 330 Kč. Kdo prodává dráž nebo levněji, porušuje pravidla a dřív nebo později ho firma odřízne.

Takže - ve výsledku jde prostě o to, jak a za kolik dostat zboží k zákazníkovi a kdo všechno se na tom přiživí.
Výrobní cena každého! parfému cca 50 ml je okolo 30ti korun. Něco je nutné zaplatit za dopravu, administrativu a jako provize firmě nebo obchodníkům.

Záleží na vás, jestli chcete kupovat za hodně, nebo za málo.
Jestli chcete, napište mi na email zelenka.petr@gmail.com a já vám to dovysvětlím.
Ať už chcete jenom další info, nebo chcete nakupovat od distributora nebo rovnou z velkoskladu, tedy bez provize distributorovi.
tenhle zápisek jsem psala před třemi roky. dneska už se na spoustu věcí dívám jinak než tehdy, ale tohle mezi ně nepatří.
zůstává mi rozum stát, když si čtu, čím mi tu někdo argumentuje, a jak někdo nepochopil, o co mi vlatně šlo.
ať si FM Group a vůbec kdokoli prodává co chce, pod názvem, jaký se mu zlíbí. ale ať mi tady potom někdo nevysvětluje, že je to v pořádku, protže aspoň firma ušetří na reklamě a koncový zákazník to má levnější. a že údaj o tom, kterému parfému je vůně podobná, slouží jen pro orientaci zákazníka.

kecy, kecy, kecy.

takhle šetřit by se mi taky líbilo. ano, FMG šetří na reklamě, protože tu reklamu za ně obstará Dior, Chanel atp. Jim potom stačí jediné - vysvětlí člověku, že si za zlomek ceny kupuje parfém, na který viděl reklamu v TV/ časopise.
nelegální? to jsem nikde netvrdila. vyčůraná ochcávačka? na tom i po třech letech trvám.

a lepší orientace pro zákazníka? jak to udělá zmíněný Dior, Chanel a spol? napíší, jaké esence vlastně parfém obsahuje. znalý člověk si z toho utvoří představu, neznalý zajde do parfumérky, kde si to očuchá.
zákazník FMG, který si chce koupit např. č6 podobný Chanelu 6, udělá co? půjde do parfumérky, očuchá Chanel 6 a pak si koupí fake. takže to je ta reklama. parádně vyčuraná.

snad jsem nikde netvrdila, že jde o vůně špatné, nekvalitní. ale způsob propagace zdá se mi poněkud podivný.


kdo by potřeboval něco dovysvětlovat, ať jda radši na eshopy, kde prodávaj FMG a něco si koupí. protože tomu už není rady ani pomoci.

Přidat komentář

  • Deníček Jane Doe používá webhosting Pueblo.
  • TOPlist

  • Bloguje.cz